donderdag 13 juni 2013

broodjes














































English version of the recipe (rolls):


- preheat the oven at 180C degrees.
- let 15 gr. of chia seeds well in 150 ml water, for about 10 minutes
- put 350 gr. of bearded wheat, sniff of salt and 1 teaspoon wine-stone baking powderin a bowl.
- add the chia seeds and mix with a spoon.
- add 174 ml rice-milk and make it a vivid dough.
- cover a baking try with bakery paper.
- wet your hands and make 8 small or 12 big balls, make them a bit flat.
- bake the rolls ready in about 20 minutes.
Tip: you can add small parts of olives, tomato, oregano or basil to the dough!
*available at organic food shop.

4 opmerkingen:

  1. Wat een toffe site is dit! Volgens mij kwam ik hier een tijdje geleden voor het eerst terecht via Voedzo. Je tekeningen vind ik super en heel uniek. En ze maken koken & bakken nóg leuker!

    Deze broodjes zitten hier NU in de oven. Was voor mij de eerste keer dat ik chiazaad op die manier gebruikte, ik ben benieuwd!

    Bedankt voor je leuke site!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, vind ik leuk om te horen! Ik ben benieuwd hoe je de broodjes vind, ik maak ze de laatste tijd echt vaak.

      Verwijderen
  2. Ik eet zelf eigenlijk meestal geen brood, had deze vooral voor mijn man gemaakt en die heeft ze allemaal opgegeten! (dat is een goed teken) Ik heb wel een hap geproefd, vond het een goed broodje. Voor herhaling vatbaar! Heb jij nog ideeën wat het broodje misschien ietsje luchtiger zou kunnen maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, allemaal op is goed zou ik zeggen;-)
      Luchtig is normaal wat gist doet. Ik mag geen gist, vandaar het wijnsteenbakpoeder. De werking daarvan is natuurlijk niet hetzelfde. Dus dat is misschien een optie? Of anders proberen met zelfrijzend bakmeel (mag ik ook niet). Want voor de rest zitten er geen zware dingen in, dus dat zijn de dingen die je kunt proberen...

      Verwijderen